Sprzedaż samochodów Premium w Europie ma się dobrze. Jak wygląda sytuacja u Dealerów?
Polscy dealerzy marek Premium są świadomi zwiększającej się popularności sprzedawanych przez nich samochodów. Dlatego skutecznie rozbudowują swoje firmy o często spektakularne stacje Dealerskie. Wymieńmy chociażby największy salon Lexusa i Toyoty w Europie znajdujący się w Krakowie przy ul. Zakopiańskiej 68. Obiekt należy do Grupy Dealerskiej prowadzonej przez rodzinę Romanowskich i posiada aż cztery kondygnacje oraz ekspozycję na 50 pojazdów. Nie mniej okazały jest salon Mercedes-Benz – Witman przy ul. Grunwaldzkiej 493 w Gdańsku z luksusowo sportową marką AMG. To pierwszy tego typu obiekt w Europie otwarty w 2019 roku. Tego samego roku sieć Dealerska - Grupa Pietrzak, przeniosła salon Ferrari Warszawa z ulicy Nowy Świat do nowo wybudowanej stacji przy ul. Wirażowej 21. To dopiero drugi tego typu obiekt w Europie zbudowany wedle nowych standardów z podziemnym parkingiem, centrum detailingu oraz 9 miejscami ekspozycji.
Zauważamy, że od kilku lat producenci prestiżowych marek coraz częściej traktują Polskę jako kraj, w którym dobra luksusowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem. A część stacji Dealerskich obsługuje zamożnych klientów zza wschodniej granicy, którzy w swoich krajach nie mają przedstawicielstw takich marek jak Rolls-Royce oraz McLaren.